Alan Wake 2 - gamerzshop

نقد و بررسی Alan Wake 2

بازی”Alan Wake 2″ یک عنوان مهیج و ترسناک بقاء است که بر مبنای دو داستان موازی پیش می‌رود. در بخش اول بازی، یک مامور FBI به نام Saga Anderson در شهر کوچک و مرموز Bright Falls حضور دارد. او برای تحقیق در مورد وقایع عجیب و غریب، از جمله ناپدید شدن‌ها و قتل‌های ریتوالی به این شهر آمده است. مامور Anderson با پیشینه‌ای تاریک و اسرارآمیز دست و پنجه نرم می‌کند و در طول بازی با موانع و چالش‌های فراوانی روبرو می‌شود.

در بخش دوم و موازی، ما شاهد بازگشت Alan Wake هستیم، نویسنده‌ای که در جهانی تاریک و وحشتناک به نام “Dark Place” گرفتار شده است. این جهان پر از تهدیدات و دشمنان مختلفی است که Alan باید با آن‌ها مقابله کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته “Alan Wake 2” توانایی جابجا شدن بین این دو داستان موازی است. همچنین، عناصر گیمپلی مانند مبارزات تند و تیز، مدیریت منابع و استفاده از نور برای مقابله با تهدیدات، بازی را یک تجربه مهیج و چالش‌برانگیز کرده‌اند.

بازی همچنین از عناصر جدید و خلاقانه‌ای برخوردار است، مانند تغییر محیط بازی به صورت دینامیک و زنده و استفاده از تصاویر و ویدئوهای واقعی برای ارتقاء تجربه داستانی.

علاوه بر این، “Alan Wake 2” با دنیای بازی “Control” نیز ارتباط دارد، که هر دو بازی توسط استودیوی Remedy ساخته شده‌اند و در یک جهان داستانی مشترک قرار دارند. این ارتباطات و تداخل‌های داستانی باعث افزایش عمق و زیبایی داستان بازی می‌شود و بازیکن را بیشتر درگیر می‌کن

Alan Wake 2

در بازی اصلی “Alan Wake”، رویارویی‌ها با دشمن قرار بود تنش‌زا باشند اما دقیقاً ترسناک نباشند، که این موضوع با گیم‌پلی پرکنش و سریع که شامل رویارویی با چندین هیولا به طور همزمان بود، ثابت می‌شود. در “Alan Wake 2″، اکشن کندتر می‌شود و معمولاً شامل رویارویی با تعداد کمتر اما دشمن‌های مقاوم‌تری می‌شود که این فرمولی آشنا برای طرفداران سبک ترسناک است.

دشمنان، که به نام “Taken” شناخته می‌شوند، هرکدام الگوهای حمله‌ای متفاوت دارند و مدیریت یک گروه کوچک از آن‌ها تبدیل به یک تمرین جذاب برای بقا می‌شود. اغلب قصد دارند شما را احاطه و محاصره کنند، ولی مانند بازی اول، برخی ممکن است از دور تبر به سمت سر شما پرتاب کنند، که نیازمند تایمینگ درست در جلوگیری از حملات می‌شود.

بازی به من احساس بسیار هوشیاری نسبت به محیط اطراف و اقلام موجود در آن داد، زیرا راه‌های باریک جنگل یا یک کلبه محدود می‌تواند به دشمنان مزیت بدهد. اغلب مجبور به عقب‌نشینی از یک درب به امید وادار کردن هیولاها به دام من بودم، اما این یک فرآیند کند و با اندیشیدن بود که نیازمند تامل دقیق در استفاده از فلاش‌ها و فلاش‌بنگ‌ها و چراغ‌های امن موجود در نزدیکی بود.

در “Alan Wake 2″، برخی از لمس‌های منحصر به فرد سازنده بازی، که بازی را از سایر بازی‌های ترسناک مانند “Resident Evil” یا “Dead Space” متفاوت می‌کند، حس راحتی است که گاهی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا فقط برای افزایش اکشن وارد نبرد نشوند. داستان ساگا شامل بسیاری از موارد جانبی است، مانند حل معماهایی که بر اساس ترانه‌های عجیب و غریب کودکانه ایجاد شده‌اند یا تحقیق در مورد یک کاندیدای شهرداری. با دنبال کردن این مسیرهای جانبی، می‌توان بدون نبرد‌های مداوم پیش رفت، ولی به دلیل فضای غنی و جهان با جزئیات بالا، هیچ‌وقت احساس نکردم که چیزی از دست داده‌ام. به جای آن، واقعاً می‌خواستم هر کلبه‌ای که می‌توانستم وارد شوم را کاملاً بررسی کنم، جایی که اغلب نه تنها تجهیزات حیاتی برای رویارویی بعدی‌ام پیدا می‌کردم، بلکه مجموعه‌ای از اقلامی که به ساختن جهان بازی کمک می‌کردند نیز می‌یافتم.

جدیدترین اخبار دنیای گیم را در  گیمرزشاپ ببینید و دنبال کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...